Upphandlingar
Som statlig myndighet köper DO in varor och tjänster enligt de krav som ställs i lagen (2016:1145) om offentlig upphandling, LOU.
Pågående upphandlingar
DO:s upphandlingar annonseras via Mercell Tendsign Länk till annan webbplats..
Inköp och avrop
Vi gör anskaffningar genom avrop från statliga ramavtal och genom egna upphandlingar. Hur en upphandling genomförs beror i huvudsak på kontraktsvärdet.
Handlingar
Om du vill ta del av material från upphandlingar kan du kontakta DO:s registrator via do@do.se.
Under en pågående upphandling råder absolut anbudssekretess om allt som rör upphandlingen Efter att en upphandling har avslutats blir materialet i ärendet offentligt. Vissa uppgifter i ett ärende kan dock omfattas av sekretess även efter att en upphandling är avslutad.
E-handel
Under 2022 införde DO en sammanhållen digital inköpsprocess vilket omfattar både upphandling och e-handel i syfte att stärka hela inköps- och fakturaprocessen.
Frågor
Om du har lämnat in ett anbud eller en anbudsansökan på en viss upphandling och har frågor ska de ställas via Mercell Tendsign. DO tillämpar digital signering av sina anbud och avtal.
Hjälp i upphandlingen
Information om hur du lämnar anbud och vilka regler som gäller finns på Upphandlingsmyndigheten Länk till annan webbplats..