Upphandlingar
Som statlig myndighet köper DO in varor och tjänster enligt de krav som ställs i lagen om offentlig upphandling.
Pågående upphandlingar
DO:s upphandlingar annonseras via Tendsign Länk till annan webbplats..
Avrop och inköp
Vi gör anskaffningar genom avrop från statliga ramavtal och genom egna upphandlingar. Hur vi genomför en upphandlingen beror bland annat på vad vi ska upphandla och värdet av det.
Handlingar
Om du vill ta del av material från upphandlingar kan du kontakta DO:s registrator via do@do.se.
Under en pågående upphandling gäller sekretess för alla uppgifter som anbudssökande eller anbudsgivare lämnar till oss. Efter att en upphandling har avslutats blir materialet i ärendet offentligt. Vissa uppgifter i ett ärende kan dock omfattas av sekretess även efter att en upphandling är avslutad.
Frågor
Om du har lämnat in ett anbud eller en anbudsansökan på en viss upphandling och har frågor ska de ställas via Tendsign.
Hjälp i upphandlingen
Information om hur du lämnar anbud och vilka regler som gäller finns på Upphandlingsmyndigheten Länk till annan webbplats..