Kontakta oss
Du kan ringa till DO eller skicka e-post. Du kan också få hjälp direkt via webbplatsen, till exempel genom att ta del av frågor och svar.
Telefon: 08-120 20 700
E-post: do@do.se
Anmäla diskriminering
Du kan göra en anmälan om diskriminering till DO på olika sätt, till exempel via webbformulär, wordblankett eller via förmedlingstjänst.
Växel
020-36 36 66 (kostnadsfritt)
Ordinarie öppettider:
Måndag 9–15
Tisdag 9–15
Onsdag 9–15
Torsdag 9–12
Fredag 9–15
Lunchstängt 12-13.
DO håller stängt alla nationella helgdagar (röda dagar) samt midsommarafton. På trettondagsafton och dagen före alla helgons dag stänger växeln kl. 12.
Registrator
Ordinarie öppettider:
Måndag klockan 9–15
Tisdag klockan 9–15
Onsdag klockan 9–15
Torsdag klockan 9–12
Fredag klockan 9–15
Lunchstängt alla dagar klockan 12–13.
Skicka faktura till DO
Organisationsnummer: 202100-6073
Skicka e-faktura till Diskrimineringsombudsmannen
E-faktura via Peppol
DO tar emot e-fakturor via Peppol-nätverket.
Vår elektroniska adress i Peppol är 0007:2021006073
E-faktura via leverantörsportal
Om ni ännu inte har möjlighet att skicka e-faktura via Peppol från ert affärssystem går det att registrera e-faktura i Visma Proceedos leverantörsportal. Kontakta oss på e-post ekonomigruppen@do.se så skickar vi en inbjudan till leverantörsportalen.
Observera att PDF inte är ett godkänt format.
Lär dig mer
Så ansluter ni er till Peppol Länk till annan webbplats.
För mer information kontakta oss på e-post ekonomigruppen@do.se
Lagen om obligatorisk e-faktura till offentlig sektor
Från den 1 april 2019 är det lag på att alla inköp till följd av LOU, LUF, LUFS och LUK i offentlig sektor ska faktureras med elektronisk faktura (e-faktura). Det innebär att alla leverantörer till offentlig sektor måste skicka e-fakturor enligt en ny europeisk standard Peppol BIS Billing 3. Diskrimineringsombudsmannen (DO) omfattas av detta regelverk och tar därmed emot e-faktura via Peppol. Observera att PDF-faktura inte är ett godkänt format.
Postadress
Diskrimineringsombudsmannen
Box 4057
169 04 Solna
All post som inkommer till DO betraktas som allmän handling. Det innebär att materialet är offentligt för allmänhet och massmedia. Detta gäller både traditionell post och post i elektronisk form (till exempel e-post).
Besöksadress
Diskrimineringsombudsmannen
Råsundavägen 18
169 67 Solna
Myndigheten tar emot besök vardagar måndag-fredag klockan 10.00-12.00.
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt om du har en specifik fråga till handläggare i pågående ärende kan du kontakta oss via do@do.se eller ringa växeln på 08-120 20 700 för att via e-post få svar eller för att förboka ett besök.
Våra lokaler är anpassade för personer med funktionsnedsättning. För mer information kan du ringa växeln.
Medarbetare
Du kan mejla medarbetare på DO genom att skriva mejladresser enligt modellen:
- Ett förnamn och ett efternamn: fornamn.efternamn@do.se
- Dubbla förnamn: fornamn-fornamn.efternamn@do.se
- Dubbla efternamn: fornamn.efternamn-efternamn@do.se
Skicka e-post till oss
Huvudsaklig e-postadress: do@do.se som går till vår registratur som fördelar mejlet till rätt funktion. Hit skickar du till exempel frågor och synpunkter.
Observera att vi inte öppnar några länkar i e-postmeddelanden - vänligen skicka informationen i ett annat format om du vill att DO ska ta del av den.
DO:s material: För frågor om DO:s publikationer, stödmaterial eller för kostnadsfria beställningar av publikationer i alternativa format som exempelvis Daisy, lättläst eller punktskrift: order@do.se
Internationellt: Internationella förfrågningar, inbjudningar till internationella konferenser eller förfrågan om internationella studiebesök: internationellt@do.se
Om DO:s webbplats
Undrar du något om webbplatsen?
Kontakta oss via e-post webbredaktion@do.se om du har frågor eller synpunkter på webbplatsens innehåll.
Texttelefoni
- SIP: texttelefon@texttelefoni.se
- Texttelefon: 020-600 600
- Telefon: 020 600 650
Tjänsten förmedlar samtal mellan texttelefoner och taltelefoner. Texttelefoni innebär att användarna skriver istället för att tala. Samtalen förmedlas ordagrant, neutralt och under total sekretess. Det går att få samtal förmedlade på svenska och engelska.
Teletal
Denna tjänst innebär att en tolk tolkar eller ger dig stöd under telefonsamtal. Ring med en vanlig telefon och genomför som ett trepartssamtal.
Bildtelefoni
Detta är en tjänst som tolkar samtal mellan teckenspråkiga och hörande. Samtalen genomförs med vanlig telefon för den hörande personen, med bildtelefon för den teckenspråkiga personen och med en tolk som förmedlar samtalet.
Taltjänst
Denna tjänst underlättar kontakten mellan personer med nedsatt tal-, röst- eller språkförmåga. Taltjänst erbjuder olika former av tal-, läs- och skrivstöd både på plats och via telefon.
Varje landsting har en egen taltjänst.
Genom DO:s interna visselblåsarkanal kan du rapportera om missförhållanden i DO:s verksamhet enligt lagen om skydd för personer som rapporterar om missförhållanden (visselblåsarlagen). Länk till annan webbplats. För att kunna rapportera ska du arbeta hos DO eller ha en annan arbetsrelaterad koppling till DO.