Diskrimineringsombudsmannen - tillbaka till startsidan

Kontakta oss

Lyssna

Vill du tala med en av våra jurister för att få råd om hur du gör en anmälan? Behöver du som arbetsgivare eller utbildningsanordnare råd och stöd i ditt förebyggande arbete mot diskriminering? Vill du ha annan information?

För att växeln ska kunna koppla dig till rätt person är det också viktigt att berätta var du ringer från, till exempel om du ringer från en skola, från facket eller från en arbetsgivare. Berätta också vad din fråga handlar om.

Växel och reception

08-120 20 700

Rådgivning

Du kan kontakta DO:s rådgivning via telefon eller e-post.

Telefonrådgivning

DO:s telefonrådgivning nås via växeln och har öppet:

Måndagar och fredagar kl. 09.30-11.30.
Tisdagar och onsdag kl. 13.00-15.00.

Rådgivning via e-post

do@do.se.

Öppettider

DO och växeln har öppet:

Måndag-fredag 9:00-16:00. Lunchstängt 12:00-13:00.
Torsdag 9:00-12:00, 15:00-16:00.

Fax

08-120 20 800

Presstelefon

08-120 20 710

Du kan också ringa DO kostnadsfritt på 020-36 36 66.

Texttelefon

Ring via Telias textelefontjänst. Ringer du från en texttelefon: 90 160, annars ringer du: 90 165.

Teletal

Tjänsten innebär att en tolk tolkar eller ger dig stöd i form av förtydligande, minnesstöd eller anteckningshjälp under telefonsamtal. Samtalen rings med en vanlig telefon och genomförs som ett trepartssamtal.

Du ringer till telefonnummer 020-22 11 44.

Läs mer på Teletals webbplats

Postadress

Diskrimineringsombudsmannen
Box 3686
103 59 Stockholm

Besöksadress

Torsgatan 11, 111 23 Stockholm 
Receptionen finns på 4:e våningen.

Om du vill besöka DO

Publiceringsdatum: 2014-04-22

Vägbeskrivning och karta

Hitta till DO på hitta.se

Tillgänglighet

DO:s lokaler är anpassade för personer med funktionsnedsättning. Det finns hissar, hörselslingor i allmänna utrymmen och förstärkt belysning exempelvis i receptionen.

För mer information kan du ringa 08-120 20 700.