Anmäl dig till vårens kurser

Nyhet publicerad 17 november 2014

Nu går det att anmäla sig till vårens kurser för dig som vill utveckla arbetet med att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Kurserna riktar sig till dig som arbetar inom förskola och skola samt arbetsgivare och fackliga representanter. Det går även att göra en intresseanmälan om exempelvis datumet som kursen går inte passar dig.

Förskola och skola

För dig som arbetar med förskola och skola finns det två kurser. En grundkurs för alla som är verksamma inom förskola och skola och en fortsättningskurs som främst riktar sig till förskolechefer och skolledare. En nyhet är att det nu går att anmäla sex personer från varje verksamhet.

Arbetsgivare eller facklig representant

DO erbjuder en grundkurs för arbetsgivare och fackliga representanter. Kursen fokuserar på diskrimineringslagen i arbetslivet. Det finns även en fortsättningskurs för dig som har ansvar för att leda arbetet.

Intresseanmälan

Om du är intresserad av att gå en kurs där datumet inte passar dig, är fulltecknad eller liknande kan du göra en intresseanmälan så får du information om när kursen kommer att genomföras nästa gång. Om du är verksam inom det civila samhället och vill göra en intresseanmälan till kursen "Med lagen som verktyg" kan du göra det via länken nedan.